top of page

מהסוכה לחופה: רעיונות לעיצוב חופה, שמתכתבים עם עיצוב הסוכה

אם הבחנתם בדמיון בין הסוכה לחופה, כנראה שלא טעיתם. שתיהן מסמלות את האיחוד בין הגשמי לרוחני, שתיהן מקיימות מבנה ארעי ומקודש, שיש בו תזכורת לחיבור שלנו אחד עם השני ועם הבורא, שתיהן משמשות אותנו באירועים חגיגיים ומשמחים. איך בא לידי ביטוי הקשר בין חופה לסוכה בחתונות בישראל?


כמו בחתונה - כך גם בחג האסיף - אנחנו נאספים עם קרובים ואהובים תחת השמיים, מזמינים את כולם להצטרף לשמחה ומתכוננים גם לאורחים מפתיעים ולא מוכרים. בסוכה אלה האושפיזין ואילו בחתונה אלה קרובי משפחה חדשים שהופכים למשפחה אחת בעקבות האיחוד.


בסוכה, הקישוטים הם חלק חשוב מהעיצוב. על פי המסורת - חשוב לקשט את הסוכה ולמלא אותה ביופי והדר, בשמחה ואהבה - כך גם בחופה.

הפתיחות הבאה לידי ביטוי בעיצוב הסוכה ובעיצוב החופה - היא סמל לכך שהבית והלב פתוחים לקבל את כל הבאים להתארח במבנה הארעי, המיוחד, המלא קדושה. אז איך באים לידי ביטוי האלמנטים האלה בעיצוב החופה? הנה כמה רעיונות:


חמישה עיצובי חופה עם זיכרון מהסוכה


חופה מסורתית ופשוטה עם כיסוי בד נושא מסר

כיסוי הבד מעל החופה יכול להיות טלית של בן משפחה אהוב, או בד מצויר על ידי חברים טובים. הוא יכול לשאת עליו כיתוב של מילות אהבה, או ציור המסמל זוגיות, שפע ופוריות. חופה כזו מאפשרת ביטוי מאוד אישי, יחד עם שמירה על פשטות.


חופה מקושטת בפרחים

עיצוב מקובל ונפוץ המאפשר גיוון - החל בעיטורי פרחים עדינים לאורך מוטות העץ וכלה בסידורי פרחים שופעים וצבעוניים, שמכסים גם את חלקה העליון של החופה ומעניקים לה אופי שופע וסוער. עיטורי פרחים מזכירים את קישוטי הסוכה המסורתיים מהטבע.


חופת פרחים
חופה מסוגננת עם פרחים

חופה על רקע נוף

גם בחירת הרקע, שבגבה של החופה, היא חלק מהעיצוב - למשל חופה הממוקמת על חוף הים, על רקע גלים ושקיעה - הופכת את הים לחלק מהעיצוב שלה ומעצימה את יופיו של הרגע.


חופה באור
חופה מוארת עטופה באור

חופה עטופה בבדים רכים

מקבלת מראה עשיר, עוטף וחם. אפשר לשחק עם הצבעים ועם סוגי הבדים. כך חופה עטופה בבד שיפון תיראה דווקא קלילה ומרחפת, לעומת חופה מעוטרת בבדים כבדים יותר.


חופה עטופה באור

חופה המקושטת בשרשראות אור - לאורך העמודים, או שרשראות נשפכות היוצרות קיר של אור בגב החופה. חופה כזו מתאימה מאוד לחתונה הנערכת בגן אירועים בשעות החשיכה.


לסיכום

כל עיצוב שתבחרו לחופה שלכם, צריך להשתלב עם עיצוב החתונה ועם הקונספט שבחרתם. גם חופה פשוטה יכולה להיות מושלמת - כשעומדים תחתיה עם האנשים הנכונים ויוצאים אחריה למסיבה נהדרת.


אם אתם מתכננים חתונה באזור חיפה והקריות ורוצים משהו מיוחד לכם ולאורחים שלכם - גלריה 279 מחכה לכם: גלריית אומנות מרהיבה, שהופכת לאולם אירועים. בחוץ - גן ירוק ופורח, שבו נערכת קבלת הפנים. תפריט גורמה (וגם כשר), צוות שירותי ונעים ושירות לעיצוב חופה ושביל חופה ייחודי. בואו לפגישת היכרות איתנו ועם המקום ואנחנו מבטיחים להתאהב יחד אתכם ולהפיק לכם חתונה מהאגדות. התקשרו אלינו: 072-3935861.


bottom of page