top of page

הרי את מקודשת: הכל על טבעות הנישואין

טבעות נישואין קדומות, מהתקופה הביזנטית היו בדרך כלל טבעות עבות עשויות מזהב, ורק לאחר אלף שנים ואף יותר, החלו להופיע עיצובים וסגנונות שונים, אשר העלו למרכז הבמה את חשיבותה של אבן החן המשובצת בכל טבעת אירוסין או נישואין. כיום, הסוג של המתכת האיכותית בה תבחר עבור הטבעת, תלוי במידה רבה בטעם האישי שלך, וכדי לעזור לך בבחירה הקשה אספנו מקבץ של מידע שחשוב להכיר לפני בחירה וקניה של טבעת נישואין.


טבעת נישואין מזהב – הפופולאריות ביותר

טבעות נישואין

זהב הינו המתכת הנזילה ביותר מבין כל המתכות היקרות. כאשר נעשה בו שימוש בתכשיטי יוקרה, בדרך כלל מערבבים אותו עם כס, נחושת, ניקל ואבץ כדי להעניק לו יותר חוזק ועמידות עבור שימוש יומיומי. האיכות וההרכב של הזהב נמדד בקראט, כאשר זהב מסוג של עשרים וארבע קראט נחשב לזהב טהור במאה אחוזים. גם בזהב מסוג של ארבעה עשר קראט או שמונה עשר קראט נעשה שימוש עבור תכשיטי יוקרה מכיוון ששניהם מתאפיינים בעמידות יחסית גבוהה.


שיבוץ יהלומים

הסוגים השונים של סגסוגת המתכת בהם נעשה שימוש והכמות האחוזים שלהם, מכתיבות למעשה את הצבע והגוון המסוים שעתיד להתקבל, זהב צהוב, לבן או אדום. הצבע והמרקם של האבן המרכזית המשובצת בכל טבעת נישואין, בין אם מדובר ביהלום צבעוני, או ביהלום בגוון בהיר של צהוב, הינם גורמים נוספים כאשר מדובר על הצבע של הזהב.

טבעות נישואין עם שיבוץ יהלומים

הצורה הכי מקובלת של יהלומים המיועדים עבור שיבוץ בטבעות בכלל ובפרט טבעות נישואין, הינה הצורה העגולה והמבריקה בעלת חתך המכונה בשם, "נסיכה". אם ארוסתך היא בעלת טעם מסורתי וקלאסי, קרוב וודאי שהיא תאהב את אבן הסוליטר העגולה והמבריקה.



מתכת פלטיניום – המתכת היוקרתית ביותר

הנטייה הרווחת כיום לבחור במתכות פלטיניום רכות נובעת מהסיבה הפשוטה שמדובר למעשה במתכת בעלת יכולת עמידות גבוהה לטווח הארוך בפני תנאים שוחקים. כמו כן הברק העדין של מתכות פלטיניום מעניקות רקע מתאים ורך לאבן היהלום ומדגישה את איכויותיו המבריקות והנוצצות. מתכות אלו להבדיל ממתכת הזהב, איננה עתידה להישרט, מה שהופך אותן לאחת מן המתכות העמידות ביותר מבין כל המתכות המאפיינות תכשיטי יוקרה.


מחירים ואיכויות

עם העלייה במחירי הזהב בשנים האחרונות, הפער בין מחירי תכשיטי הזהב לבין מחירם של תכשיטים ממתכות מסוג פלטיניום התעצם והעמיק, מה שלמעשה הפך את הרכישה של טבעות מפלטיניום לבחירה בת קיימא והרבה יותר נוחה ומציאותית. שיקול נוסף עבור כל מי שמתאפיין בעור די רגיש ועדין, הוא שפלטינה היא המתכת היחידה שבה נעשה שימוש עבור יצירה של תכשיטים מובחרים ואיכותיים, והיא טהורה בתשעים וחמישה אחוזים, מה שמאפשר לה להתאים באופן מושלם עבור עור רגיש ועדין.

bottom of page